NeverSayNever chapter 3

Nu är jag äntligen hemma undra om mamma o dom har kommit hem.
- Hallå!?
Inget svar, dom var väll kvar hos anna och Lasse

(framspolning ett år senare, några timmar innan nyårsafton, till 2008)

Rebeccas perspektiv:

Gud jag har känt Justin i ett år snart och idag om bara några timmar var det ett nytt år, 2008.
Jag älskar Justin. Han är den bästa pojkvännen ever. Vi har inte träffast ännu eftersom det är tussen mil som skiljer oss. Men endå. Vi har bestämt att på 12slaget så ska jag ringa han eftersom när klovkan är 12 hemma hos han så har jag förmodligen redan gått och lagt mig. Och så ska vi försöka att träffas under det nya året också. Det kommer att bli ett toppen år och Justin blev bara kändare och kändare, jag är så stolt över han.
Jag skulle fira ny år med några kompisar vi skulle ha fest och så skulle några jag inte kände komma också.
- Rebecca, du måste börja fixa iordning dig nu. Snart ska du åka till dina kompisar.
Jag tog på mig en vit tröja, ett bälte och en hög svart kjol och ett par högklackade skor.



Jag tog en titt i spegeln och tog min väska.
- Hejdå allihoppa!
- Hejdå gumman, och ring nån gång runt tolv slaget. Sa mamma
Hejdå sa pappa och Sofie och kramade om mig.

Justins Perspektiv


Det är  just nu morgon i Canada och Justin vaknar.
Undrar hur mycekt klockan är.
.. klockan är 12, jag måste nog äta frukost.
- Godmorgon Justin, sa Pattieoch pussade han på pannan.
Jazzy kom springande och kramade om Justin.
- Ska vi leka means mamma jöj fjukost? Fragade Jazzy
- Nää. Inte nu. Sa jag och gäspade
Undra vad Rebecca gör, jag skickade ett sms.
"Hej sweetie, godmorgon"
Jag fick snabbt ett svar.
"Hej hottie, menar du inte god efetermidag endå? ;)"
Jag skarattade och skrev tillbaks
"aa just de haha, glöm inte att ringa"
Rebecca svarar:
"Alldrig, love you!"

"Love you more!"

- Justin frukosten är klar! Skrek mamma ifrån köket
Mamma hade gjort min favorit. Pannkakor. Mums.
- Justin. Det är något jag ska berätta..
- okej, sa jag med hela kinderna fulla av pannakor.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad tror ni att Pattie ska berätta?
Det blev kanske lite kort men jag har läxa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0